Plantenmakeover

Hoe zet je een bedrijf in de markt die niet volledig hovenierswerkzaamheden uitvoert, maar vooral de focus op en het plezier heeft in het ontwerpen en uitvoeren van beplantingsplannen?

Studio Vierkant deed onderzoek naar het merkinnerlijk, zoals kernwaarde, doelgroep, de why. Vervolgens kwam de vertaling naar dit concept: PlantID maakt een plantenmakeover in jouw tuin. Een plantenmakeover draait om het idee dat grote veranderingen in een tuin niet altijd tijd en ingewikkelde plannen vergen. Wat je creëert is een gevoel van verwondering, door klanten te laten zien dat een spectaculaire makeover mogelijk is (in slechts korte tijd).

“Elke tuin heeft potentie, maar soms ontbreekt net dat beetje magie. Een kloppend en levendig beplantingsplan kan soms best een uitdaging zijn” 

 

‘Jouw eigen stukje buitenruimte krijgt een frisse uitstraling die je elke dag opnieuw verwondert. Het enige wat jij hoeft te doen, is achterover leunen en genieten van de verwondering die we voor je creëren, nadat jij je wensen met ons hebt gedeeld. Bij Plant ID maken we een plantenmakeover niet alleen mogelijk, maar ook eenvoudig. Geen maandenlange verbouwingen – gewoon een tuin die je elke dag opnieuw verrast, met minimale inspanning van jouw kant. ‘

In de visuele vertaling is deze metamorfose ook verwerkt, maar in een alledaagse eenvoudige en minimalistische vorm. Vriendelijke vormen en kleuren zijn gebruikt. Het stukje ontdekken, verwonderen en verrassen zit in de beleving van het proces tot het resultaat.

“Karin is volop in beweging om strategie te ontwikkelen. Passie, inzicht en een sterke overdenking in de breedte en diepte. Succes is een keuze” – Gerrit 

 
Studio Vierkant ontwikkelde: 

Branding | identiteit | positionering | beeldmerk | ontwerp vervoersmiddel | ontwerp kleding | concept | visuele vertaling | strategie