Farel College

‘Kan jij ons helpen met het helder neerzetten van onze positionering?’ Dit was de klantvraag toen ik voor het eerst contact had met het Farel College in Amersfoort. Al jaren hadden ze dezelfde flow, maar ze merkten dat de communicatie niet overal even scherp (meer) was en intern ook niet bij iedereen helder waar ze nou precies voor staan en hóe, wanneer en wat er gecommuniceerd moet worden. De basis is er, maar het was tijd voor een aanscherping.

‘Ik vond het een fijn gesprek vanmorgen, dankjewel!’

– M. Buitink, Farel College
Tijdens onze kennismaking stelde ik vragen, vragen en nog meer vragen. En ik luisterde. Daarna was het tijd voor een heldere positionering. Waar zat die kern? Wat moet blijven en waar zit die ruis? Hoe kan het concept versterkt worden? En die doelgroep… hoe bereiken ze die? Dit alles presenteerde ik een aantal weken later aan de hand van een handboekje, om te gebruiken in alles wat ze doen.
Studio Vierkant ontwikkelde: 

Positionering | identiteit | strategie | slogan | concept | aanpassingen vertalen naar beeld | communicatieplan