Be feminine and embrace your waist | mode ontwerp

Eline van Zwol


Typografie die de focus op vrouwelijke rondingen benadrukt. Kleuren en vormen die Eline haar ambitieuze en enthousiaste karakter, maar ook haar creativiteit en passie uiten. Dat is in een notendop de vertaling van het merkinnerlijk naar het merkuiterlijk!

‘Yes, ‘jewelry’ is the word for this belt: it’s not a normal belt — it’s a statement piece.’


‘Al zo lang ze zich kan herinneren is mode haar passie. Autonomie en ambitie zitten in haar wortels en daarom concentreert ze zich graag op het uit laten komen van haar eigen dromen.

Artistiek, gepassioneerd en vurig passen bij de mentaliteit van Eline. Zodra ze een idee heeft wil ze die uitwerken ook. En hoe! Ze werkt net zo lang door tot haar product de elegantie en aantrekkingskracht tonen die zij voor ogen heeft. Je kunt haar producten dan ook omschrijven als extravagant met een edgy randje.’

‘Wat maak je mij trots op mijn identiteit als bedrijf. Ik loop de gehele dag te glunderen’ – Eline


Toen Eline midden in het ontwerpproces van deze riem zat, kwam ze naar mij met de vraag of ik haar wilde helpen in de branding, maar uiteindelijk ook met het maken van bestanden voor de productie van haar elegante riem.


Tijdens dit proces heb ik gebruik gemaakt van het archetypemodel, waarin het merk Eline van Zwol een combinatie tussen de Mystieke en de Verleider vormt. Alle losse onderdelen samen vormden dit beeld, waarin voornamelijk haar eigen identiteit spreekt, maar met ruimte voor uitbreiding van nieuwe modeontwerpen die passen binnen de stijl en doelgroep van Eline.

Studio Vierkant ontwikkelde: 

Branding | merkpositionering | merkbelofte | merkconcept | merkidentiteit | visuele identiteit | huisstijl | storytelling | tone of voice | beeldmerk | website ontwerp | Ondersteuning realisatie