Honden krijgen voorrang

Esmée stond op het punt om te verhuizen naar een nieuwe locatie en haar focus voor 100% te leggen op de trimsalon. Met de dierenwinkel die ze erbij had ging ze stoppen. Daarom vroeg ze Studio Vierkant voor het ontwerp van een nieuw communicatieplan, nieuwe naam én nieuw merkidentiteit voor een frisse start op haar nieuwe plek.
Groom service for happy dogs

Na ons kennismakingsgesprek ging ik aan de slag met een concept- en stijlmoodboard. Ze onderscheid zich in hygiëne en haar focus op vacht én voeding. Honden hebben bij haar voorrang en krijgen alle liefde en zorg die ze nodig hebben, zodra ze bij haar binnen komen. Daarom ontstond de naam Pico Beau. Deze naam doet denken aan picobello (tiptop), maar ook aan een piccolo die zijn gasten ontzorgt. Om extra focus te leggen op de aandacht die de honden bij haar krijgen, voegden we de ‘groom service’ toe. Zo doet ze gelijk een belofte aan haar klanten.

‘Pico Beau is een gediplomeerd trimsalon, vlak buiten Nijkerk. Met veel plezier en aandacht verzorgt Esmée uw hond.’

Vanuit goede vakmanschap helpt ze graag tot een gezonde vacht en voeding. Met een gemiddeld prijskaartje en de eigenschappen van moed, geduld en focus op hygiëne neemt Esmée alle tijd voor uw hond, die de salon als ‘Pico Beau’ weer verlaat. Deskundig, verzorgd, praktisch en persoonlijk zijn de kernwoorden van Pico Beau. Omdat de honden in de watten gelegd worden bij Esmée, heb ik gekozen voor frisse kleuren, heldere en praktische vormen en een geheel verzorgde uitstraling, waarin ‘de helper’ duidelijk gevisualiseerd wordt.
Studio Vierkant ontwikkelde: 

Merkpositionering | merkverhaal | merkbelofte | merkidentiteit | corporate identity | visuele identiteit | huisstijl | storytelling | tone of voice | beeldmerk | website | drukwerk & signing.