shaping people. shaping furniture.

Social Wood

Hoe kunnen wij ons verhaal met zoveel verschillende aspecten helder communiceren? Tijdens de startfase van Social Wood waren er vele mogelijkheden, waarin behoefte was aan helderheid. Studio Vierkant ontwikkelde voor Social Wood een merkidentiteit, communicatieconcept, beeldtaal en website met uiteindelijk de bijdrage die Social Wood levert in één zin:

‘Social Wood creëert duurzame ontwikkeling voor mens en materiaal zonder doel.’

‘Social Wood werkt, groeit en bloeit dubbelop. De Es is een boom met een ziekte. Op dit moment is het hout nog goed om het een tweede leven te geven en daarom gebruikt Social Wood, in samenwerking met Staatsbosbeheer, het hout voor het maken van meubels. En dat niet alleen. In de werkplaats geven zij mensen die (nog) niet op de arbeidsmarkt (kunnen) komen een kans om te groeien en bloeien is wie ze zijn en wat ze kunnen. Zo ontstaan duurzame meubels die een bijdrage leveren aan de maatschappij.’
Studio Vierkant ontwikkelde: 

Merkpositionering | merkverhaal | merkbelofte | merkconcept | merkidentiteit | corporate identity | visuele identiteit | huisstijl | storytelling | tone of voice | beeldmerk | website | drukwerk & signing.